حضور نماینده واحد توسعه و تحقیقات بالینی در بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن تبریز-2019
امتیاز:
هر شش ثانیه شخصی در گوشه ای از دنیا به طور ناگهانی و متاثر کننده بر اثر مصدومیت کشته می شود که برابر با 4.8 میلیون زندگی در هر سال است. 1.35 میلیون از این مصدومیتها ناشی از مصدومیتهای ترافیکی است ( هر 26 ثانیه یک نفر ). ما نمی توانیم و نباید ، این رنج و ضرر بی دلیل را در جوامع خود بپذیریم.
خبر خوب این است که چیزهای زیادی می تواند انجام شود و انجام شده است. حوادث و مصدومیت ها قابل پیش بینی است ، به این معنی که قابل پیشگیری است. جوامع محلی می توانند کنترل سرنوشت خود را به دست گیرند و بار ناشی از آسیب را کاهش دهند و ایمنی ، رفاه و بهره وری را افزایش دهند.
این کار آسانی نبوده است. اقدامات مؤثرنیازمند جامعه متعهد ، شبکه های ملی و بین المللی است. شبکه هایی که منابع را شناسایی ، بسیج و هماهنگی می کنند..
- یكی از مهمترین درس هایی که در طول دوره های "دهه اقدام " فراگرفته شده ، این است كه ایمنی ترافیك، به عنوان یك سیستم، باید براساس داده های دقیق و صحیح ارزیابی شده مدیریت شود. پیشرفت ها در زمینه جمع آوری و مدیریت داده ها باید همچنان زمینه را برای ارتقای ایمنی ترافیک فراهم کند.
- ایمنی ترافیک یک سیستم پویا است و به مرور زمان تکامل می یابد. در ایران ، به دنبال پیشرفت چشمگیر در ارتقای ایمنی ترافیک ، تغییرات در سیستم حاکی از ضرورت تجدید نظر در برنامه های ملی ایمنی ترافیک ، به ویژه در حوزه مدیریت ایمنی جاده ها است.
- دهه عمل تقریباً به پایان رسیده است ، اما بسیاری از مسائل حل نشده وجود دارد. تحقیقات و فناوری، هسته اصلی بهبود ایمنی ترافیک راه بوده و فعالیتهای این حوزه باید همچنان افقهای جدیدی را در این زمینه به ارمغان آورد..